سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دانشجوست که نفسش را به جستجوی دانش عادت دهد و از فرا گرفتن آن ملول نگردد و آنچه را فرا گرفته [امام علی علیه السلام]

با افزایش تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص خرید کالای داخلی و احتیاج خانواده های ایرانی به خرید نوشت افزار در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید مدارس، طی سال‌های گذشته نگاه‌ها به سمت برندهایی برده شده است که ساخت داخل باشند و رنگ و بویی از فرهنگ ایرانی اسلامی همراه داشته باشند؛ اما عدم تبلیغات و نبود توزیع مناسب عملاً بعضی از تولید کنندگان این حوزه را تا مرز شکست پیش برد.
تنها در طول دو سه سال اخیر است که حضور سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه و افزایش تبلیغات مردمی و دهان به دهان، کمی بازار این محصولات را رونق بخشیده و بخشی از خانواده های ایرانی را مشتاق به خرید نوشت افزار های ایرانی کرده است. محصولاتی که تنوع و کیفیتشان نسبت به قبل بهبود یافته و حالا کمی از جاذبه های لازم برای کودکان برخوردار شده‌اند.
با وجود اینکه توقع می‌رفت سال‌های پیش تبلیغات و حمایت از نوشت افزارهای ایرانی از سوی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جدیت دنبال شود، اما تبلیغات گسترده امسال جای خوشحالی و دلگرمی زیادی برای خانواده‌ها و تولید کنندگانی داشته که دغدغه‌شان تحکیم اعتقادات آینده سازان این مرز و بوم است.

3068_society.jpgتأثیرات نوشت افزارهای ایرانی بر سبک زندگی کودکان
در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم که همزمان با پخش کارتون‌های دوبله شده خارجی، پوشاک و نوشت افزار با تصاویری از شخصیت‌های کارتونی و تلویزیونی مرتبط، به سرعت در بازار عرضه می‌شد و به دلیل علاقه کودکان به این شخصیت‌ها، محصولات خارجی و داخلی با نشانی از قهرمانان نامتجانس با فرهنگ ایرانی – اسلامی، بازار را فرا می‌گرفت.
باید خاطر نشان کرد سبک زندگی را سلسله رفتارها و عادت‌هایی تشکیل می‌دهند که هجمه های بیرونی ناخودآگاه بر روی آن تأثیر می‌گذارند و اینجاست که کمی باید توقف کرد و همه‌ی ورودی‌ها را مورد بررسی قرار داد. به خصوص ورودی‌های ذهن کودکانمان را که آثار نامتناسب فرهنگ مهاجم، عقاید سست آن‌ها را به راحتی دچار تزلزل خواهد کرد.
رهبر معظم انقلاب همواره تأکیدات ویژه‌ای در حوزه اصلاح سبک زندگی داشته‌اند و در این راستا یکی از مهم‌ترین ارکان ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی، تعلیم و تربیت نسلی آگاه و دلبسته به هویت اسلامی و ایرانی است. به همین منظور باید از همه ظرفیت‌های آموزشی و تربیتی که تولید نوشت افزارها یکی از این اقدامات است، استفاده کرد.

3069_society.jpgضرورت مدیریت جهادی مادران در خانواده
خانواده های ایرانی باید توجه داشته باشند که خریداری کالای خارجی نابودی فرصت‌های شغلی، بیکاری جوانان ایرانی، تضعیف روحیه‌ تولید کنندگان داخلی و وابستگی به بیگانگان را به دنبال خواهد داشت در نتیجه‏ آنچه کشور را نجات می‌دهد، تکیه به نیروى داخلى و نگاه به درون است.
وظیفه جهادی مادران ایرانی با نزدیک شدن روزهای آغازین مدرسه به عنوان مدیر داخلی خانه و خانواده پیگیری جدی این موضوع است و باید در خرید جنس ایرانی جهاد کند تا از طرفی به فرهنگ و اقتصاد فرزندانش کمک کرده باشد و از طرف دیگر خاطرش از تأثیرات طرح‌های روی جلد بر فرزندش آسوده باشد.

در پایان امیدواریم خرید هر نوع کالا چه جزئی و چه کلی در زمینه‌ی مصارف روزمرّه و یا حتی عمده‌ و مهم‌تر برای خانواده های ایرانی یک معیار مشترک داشته باشد آن هم «خرید تولیدات داخلی» باشد و این اساس هیچ گاه به حاشیه نرود.

منبع: ایران اسلامی



مسعود صفی یاری ::: شنبه 93/8/24::: ساعت 11:45 عصر نظرات دیگران: نظر