سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مال خود را در راه حقوق [دوستان] ببخش و ازآن، به دوستت برسان که بخشش به آزاده، سزاوارتر است . [امام علی علیه السلام]

 

اول ذیقعده سالروز ولادت بانوی آب و ایینه ، فاطمه معصومه (س)و یاداور عشق و محبت آسمانی برادر و خواهری نمونه از نسل خورشید است .

اول ذیقعده  حکایت ایثار ، غربت و تسلیم در برابر مقدرات الهی است .

اول ذیقعده تکرار تاریخ است . خواهری به دنبال برادری و برادری دلداده خواهر ... زینبی به دنبال حسین و فاطمه ای به دنبال رضا....

اول ذیقعده ، یادآور هجرتی  است که اغاز وصل است ووصلی که پایان هجران

اول ذیقعده سالروز ولادت دختری است از نسل کوثرکه نور پاکش کران تا کران را روشن و قدوم مبارکش قم را آسمانی کرد و به برکت حضورهر چند اندکش در این شهر، اقیانوس علم و دانش از قم به اقصی نقاط دنیا جوشیدن گرفت .

اول ذیقعده مفتخر به قدوم نازنین شخصیتی است که از سویی دختر امام است و از سویی خواهر امام و از سویی دیگر عمه امام ، او که  مولودبیت وحی و تنزیل است ومنتسب به شجره طیبه امامت و ولایت .

دختری که اورا فاطمه نامیدند و معصومه اش خواندند . همو که در حیات و ممات کریمه اهل بیت است و شفیعه روز جزا . که امام صادق (ع) در باره اش فرمود : تدخل بشفاعتها شیعتی الجنه باجمعهم – تمامی شیعیانم به واسطه شفاعت فاطمه معصومه به بهشت الهی وارد خواهند شد .

دختری که همنام جده اش فاطمه زهراست و همچون آن بزرگوار از پدر بزرگوارش بارها شنیده است که : فداها ابوها
بانویی بهشتی که غرق در عبادت و نیایش، پیراسته از زشتی ها و شبنم معطر آفرینش بود. همو که شعاع عصمت مادرش حضرت زهرا (س) در او تجلی یافته است.

 دختری که بارگاه قدسی اش مطاف فرشتگان الهی است و پناهگاه امیدواران و متوسلین به اهل بیت و ضریح نورانیش کلید حل مشکلات و رفع گرفتاری ها وزیارتش با معرفتش مجوز ورود به بهشت که امام جواد (ع) فرمود : من زار عمتی بقم فله الجنه

در میان بانوان اهل بیت بجز حضرت زهرای مرضیه (س) ، فاطمه معصومه تنها بانوی مجلله ای است که زیارت نامه ای ماثور در وصفش وارد شده است .

عالمه بزرگی که همچون جده اش فاطمه زهرا (س) پاسخگوی مسائل علمی و پرسش های مختلف مردم بود و از جمله محدثین و راویان احادیث اهل بیت عصمت و طهارت به شمار می اید .

بانوی وارسته ای همچون زینب کبری (س) برای دفاع از حریم ولایت رنج سفر و غربت را بجان خرید و همچون او هرچند در مدینه الرسول به دنیا آمده بود اما در وادی غربت جان به جان آفرین تسلیم نمود ومدفن پاکش زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان به  پیامبر و خاندان پاکش شد . مدفنی که سال ها قبل و حتی قبل از به دنیا آمدن پدر بزرگوارش امام موسی کاظم (ع) توسط امام صادق (ع) عنوان شده بود که : خدا را حرمی است و آن مکه است ، پیامبر را حرمی است و آن مدینه است ، امیرالمومنین را حرمی است و آن کوفه است و برای ما اهل بیت هم حرمی است که آن قم است و به زودی بانویی از فرزنان من که نامش فاطمه است در آنجا دفن می شود . هرکس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می گردد .

 

به جـــان پاک تو ای دختر امام، ســلام
به هر زمان و مـکان و به هر مقام، سـلام

تویـی که شــاه خراسان بود بــرادر تــو
 بـــر آن مقام رفیــع و بـر این مقام، ســلام

به هر عدد که تکلم شـود به لیل و نهار
 هــــزار بـار فـــزون تـر ز هـر کـلام، ســلام

زصبح تا شب و از شام، تا طلیعه صبــح
 بر آستـانه قــدسـت علی الـدوام، ســلام

در آســـمان ولایــت، مــه تمــامی تـــو
ز پای تا به ســرت ای مـــه تـمـام، ســلام

به پیشگــاه تو ای خواهـــر شه کـَـونین
 ز فـرد فـرد خلیـق، به صبح و شام ســلام

منم که هر سر مویم به هر زمان گویـد
 به جـان پــاک تـو ای دخــتـر امـام، ســلام



مسعود صفی یاری ::: شنبه 89/7/17::: ساعت 12:45 صبح نظرات دیگران: نظر