سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه در راه خدا با کسی برادری کند، خداوند در بهشت، او را به چنان منزلت والایی برمی کشد که با دیگر اعمالش بدان دست نمی یابد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

هنر دینی یا هنرمند دیندار

در فرهنگ دینی هنری ارزش دارد که سازنده ، هویت بخش ، و زمینه ساز رشد و تعالی بشر باشد و از معیارهای اسلامی ذره ای تخطی نکرده باشد . هنری که ریشه در اسلام ناب محمدی (ص) داشته واز التقاط ، معصیت ،بدعت ، خرافه ،تلون و در یک کلمه از مایه های شیطانی دور باشد . بدیهی است دستیابی به چنین هنری جز با ممزوج شدن و آمیخته گشتن با معنویات ، التزام عملی به اموزه های دینی و تقید به حرام و حلال الهی میسر نیست . هنر دینی هنر قدسی ، منادی تعهد ، صداقت ، تکامل ، یک رنگی و مروج اندیشه های ناب اسلام و جلوه ای از جلوات الهی است و صد البته کسانی شایستگی ایفای نقش در این وادی را دارند که بهره ای از فیوضات معنوی برده و متدین و متعبد باشند . پر واضح است اگر عرصه هنر فاخر جولانگاه بی هنرانی گردد که که فقط اسم هنر را یدک کشیده و در واقع عمله شیطانی بیش نیستند که ماموریت شیطان را که همانا گمراه کردن انسان ها از صراط مستقیم الهی و دور کردن انها از جاده تقوی و عبودیت است انجام می دهند و اینان نه تنها هنرمند نیستند که در اوج بی هنری بسر می برند . واگر روزی هم بنا به اقتضاء کاری در حوزه اخلاق و دین هم وارد شوند فقط نقش دیندار را بازی می کنند و از عمق ان خبری ندارند .                                                     
امروز جامعه ما به هنرمندانی وارسته  نیاز دارد . هنرمندانی که زیر بنای هنر خود را بابندگی خالصانه خدا و اطاعت از فرامین او بنیان نهاده و به اموزه های دینی و اصول اخلاقی از صمیم قلب وفادار بوده و تزکیه و تهذیب را از درون خویش شروع نموده و با اندیشه ای خالص و بی غل و غش ، دلی پاک و اعتقادی راسخ پای در وادی هنر نهند . هنرمندان متعد و متخصصی که نگاهی به گذشته دارند و میراث دار تمدن کهن اسلامی _ ایرانی و وامدار -ثقلین - به عنوان سرچشمه فضایل و مکارم هستند و نگاهی به آینده .... آینده ای نه چندان دور ....به عصر ظهور ....عصر پاکی ها و زیبایی ها ....عصر عدالت گستر مهدوی ..



مسعود صفی یاری ::: چهارشنبه 86/6/14::: ساعت 12:23 صبح نظرات دیگران: نظر