سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مرد را سرزنش نکنند که چرا حق خود را دیر درخواست نمود ، بلکه او را عیب کنند که دست بدانچه از آن او نیست گشود . [نهج البلاغه]

 دفاع مقدس جلوه عزت، عظمت و مقاومت و به تعبیر مقام معظم رهبری آیینه افتخارات ملت ایران اسلامی است که ابعاد نورانی آن هنوز هم برای ما ناشناخته مانده است. این امر به ویژه در استان کردستان که بخشی از جغرافیای نورانی دفاع مقدس به حساب می‌آمد حائز اهمیت بسیاری بوده که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است.

کردستان سرزمین فداکاری‌های بزرگ، ایثارها و حماسه آفرینی‌های شگرفی در دوران دفاع مقدس بود که در دو جبهه با دشمن خارجی و مزدوارن داخلی استکبار می‌رزمید و جبهبه‌های نبرد کردستان آیینه تمام نمای اخوت و نیز وحدت اسلامی و غیرت ملی بود.

شیعه، سنی، کرد، فارس و ترک همه و همه از جای جای ایران اسلامی آمده بودند تا این بخش از خاک ایران اسلامی را از چنگال جیره‌خواران استکبار جهانی نجات دهند و به فرمان ولی امر مسلمین ، امام راحل(ره) گوش جان دهند که فرمود:" الساعه خبر رسید که در سنندج و حزب دمکرات ارتش‌های و سپاهیان آنها را محاصره کرده‌اند و اگر تا نیم ساعت دیگر کمک نرسد اسلحه‌ها را می‌برند و از مسجد سنندج به ما اطلاع داده‌اند که حزب دمکرات زن‌های ما را به گروگان برده‌اند.

اکیدا به کلیه قوای انتظامی دستور می‌دهم به پادگان‌های مراکز ابلاغ کنند که به قدر کافی به طرف سنندج حرکت کنند و با شدت اشرار را سرکوب کنند تاخیر ولو به قدر یک ساعت تخلف از وظیفه و به شدت تعقیب می شود."

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در تبیین  شرایط ویژه استان کردستان در دوران دفاع مقدس خطاب به مردم استان می‌فرمایند:" جوانان عزیز شما هم در جبهه ضد انقلاب جنگیدند و هم در جبهه رژیم بعثی صدام ، در هر دو جبهه در مقابله با این دو دسته دشمن که ریشه‌شان هم البته به هم نزدیک بود، این جوانان ایستادگی کردند."

جای جای سرزمین کردستان و وجب به وجب خاک آن معطر به خون شهدا و قدمگاه انسان‌های وارسته و مجاهدان مخلصی است که در لبیک به ندای امام راحل(ره) به دفاع از اسلام، نظام، حریت، استقلال و ناموس وطن پرداخته و در ولایتمداری و مجاهدت گوی سبقت از همگان ربوده و یاد و نامشان را تا ابد در صحیفه تاریخ ثبت کردند.

کردستان مدیون شهدایی است که با نثار خون خود عزت و سربلندی را به ارمغان آوردند و این بخش از سرزمین اسلامی را از لوث وجود دشمنان و سرسپردگان پاک کردند.

کردستان به خود می‌بالد که میزبان شهدای سرفرازی است که در آسمان رشادت و ایثار می‌درخشند.

کردستان مفتخر است که مهاجرین و انصار عصر انقلاب دوش به دوش هم در کنار هم از اسلام، ایران و کیان نظام اسلامی و خاک پاک کردستان دفاع کرده و خون پاک مهاجر و انصارمعجونی از ایمان عشق محبت انسجام و یکدلی را پدیدار ساخته و تا امروز که سال ها از جنگ و دفاع مقدس می‌گذرد شمیم عطرآگین آن به مشام می‌رسد.

یادمان باشد عزت، سرافرازی، آزادی و آزادگی کردستان مدیون شیر مردان و شیر زنان غیوری است که از جان خود گذشتند تا جان تازه ای به کردستان بدمند.

یادمان باشد وجب به وجب خاک کردستان با خون پاک شهدا عطراگین است و نباید این امر  از خاطر کردستان و کردستانی‌ها پاک شود.

یادمان باشد مردم ایران شهید چمران‌ها را شهید شیرازی‌ها را شهید بروجردی‌ها و دهها شهید سرافراز را به نام کردستان می‌شناسند مبادا کردستان و کردستانی‌ها آنها را فراموش کنند.

یادمان باشد سرداران جان برکفی از خطه کردستان به خاک و خون غلطیدند تا امروز کردستان در هوای پاک آزادی و آزادگی تنفس کند پیشمرگان کرد مسلمان را از یاد نبریم، پیشکسوتان جهاد و شهادت کرد و کردستان را فراموش نکنیم که اگر چنین شود مدیونیم. مدیون امام، مدیون شهدا و مدیون ایثارگران.



مسعود صفی یاری ::: پنج شنبه 91/7/6::: ساعت 10:5 صبح نظرات دیگران: نظر

حماسه هشت سال دفاع مقدس آیینه تمام نمای معنویت، ایثار، ایمان، ولایتمداری و مجاهدت خالصانه در راه خدا و اعتلای دین اسلام و تثبیت و اعتلای نظام اسلامی بود و باید این ارزش‌ها همچنان زنده و برجسته بماند و به عنوان نمادهای اصلی و کلیدی دفاع مقدس برای نسل امروز تبیین شود.به یاد داشته باشیم لقب "دفاع مقدس "توسط شخص امام (ره)به حماسه دفاع هشت ساله ملت ایران داده شد چرا که امام معتقد بود "ما دفاع مقدس می خواهیم بکنیم ،یعنی ما می خواهیم از ابروی اسلام ، از ابروی کشور اسلامی دفاع بکنیم واین یک دفاعی است که عقل و اسلام هردو با ان موافقند "

هر کس در قداست دوران هشت سال جنگ تحمیلی شک دارد به بیانات امام راحل(ره) و تعابیر خالصانه ایشان و همچنین سخنان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در خصوص جبهه و رزمندگان اسلام ، شعارها و شعورهای حماسی و عاشورایی و فاطمی رزمندگان اسلام ، نماز های شب و راز و نیاز شیران روز و زاهدان شب زنده دار ،جلوه های عرفان راستین و ناب در میادین نبرد وبه تعبیر امام راحل به چهره های نورانی رزمندگان اسلام همچنین وصیت نامه شهدای جنگ توجه کند.بی جهت نیست امام راحل که خود سرامد عارفان و عباد الله الصالحین بود در مواجهه با رزمندگان اسلام سر تعظیم فرو می اورد ،طفل سیزده ساله ای را رهبر خود می داند و ارزو می کند خداوند وی را در جوار بسیجیان قرار دهد .

بی دلیل نیست که امام ازاد سازی خرمشهر را به خدای سبحان نسبت می دهد وخطاب به رزمندگان می فرماید:دست شما به قدرت خدا بر ماشه می رود و این خدای تبارک و تعالی است که این پیروزی ها را نصیب شما کرده است .و در فراز دیگری ندا می دهد : بارالها جوانان رزمنده ایران فتح را از تو می دانند و به قدرت خویش مغرور نیستند ، تو طمانینه و سکینه را در دل آنان نازل فرمودی و رعب و وحشت را در قلوب دشمنان انان که دشمنان اسلامند انداختی .

امام راحل با اشاره به اینکه دشمنان با تمام قوا به میدان آمده‌اند می‌فرماید: این کوردلان از خدا بی‌خبر و عاری از معنویات نمی‌دانستند که این کشتی نوح است که خدایش کشتیبان و پشتیبان است. اینان با ابزار و ساز و برگ مادی به جنگ ایمان و معنویت و کشور صاحب‌الزمان(عج) آمده‌اند.

حضرت امام(ره) همچنین حضور اقشار مختلف مردم در جبهه‌ها را مساله‌ای معنوی تلقی کرده و می‌فرمایند: این‌ها عشقی است که به اسلام و به کشور اسلامی دارند.

مقام معظم رهبری نیز نقش تعیین کننده‌ عوامل معنوی و فرهنگی در دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داده و می‌فرماید: این قضیه واقعیت دارد که ما بدون تعبد هیچ چیز در این جنگ نمی‌داشتیم، معنویات، راز و نیاز با خدا، فریب ظواهر را نخوردن و همین معنویت بود که بسیج را در میدان‌های نبرد آن طور بی‌تاب و عاشق می‌کرد.در بیانی دیگر از مقام معظم رهبری آمده است :دوران جنگ و شرایط خاص آن برای عده ای از جوانان این مملکت یک انقلاب معنوی و حقیقی به وجود اورد .ودر فرازی دیگر می خوانیم جوانان ما به خاطر انگیزه دینی است ،به خاطر حفظ دین و انقلابشان است که در جبهه می جنگند.لذا قصد قربت می کنند ،لذا کفن می پوشند ،لذا برادران شپاه به من می گفتند عده ای از برادران مومن در قضیه حاج عمران وقتی به طرف میدان جنگ می رفتند دست هایشان را حنا می بستند ،گفتند می رویم شهید یشویم .

وصیت نامه شهدای جنگ نیز اکنده از عشق و شور و معرفت است .فرهنگ عاشورا وقیام سید الشهداو یاران فداکارش  و حمایت از اسلام و انقلاب و امام محور وصیت نامه ها است تا جاییکه در یک نمونه آماری از وصیت نامه شهدای جنگ که مورد تحقیق قرار گرفته است چهارصد درصد به امام حسین (ع) وولایت و امام استناد شده است .یعنی در هر وصیت نامه به طور میانگین حداقل چهار بار یا اسم امام حسین (ع)برده شده یا کربلا یا عاشورا یا حضرت زینب (ع)یا حضرت علی اکبر (ع)یا حضرت ابوالفضل(ع)و اقتدا کردن و الگو قرار دادن ان ها.

اما با این همه،گویا عده ای دانسته و یا ندانسته چشم ها را به روی این واقعیات بسته و هجمه گسترده ای به فضای قدسی و معنوی دفاع مقدس در قالب فیلم سینمایی و سریال‌های تلویزیونی و کتاب و داستان صورت داده و متاسفانه بخش‌هایی از جامعه هنری و رسانه‌ای ما به جای اینکه با فضای معنوی و جلوه‌های فرهنگی ناب و خالص جبهه‌های نبرد با دشمن در دوران دفاع مقدس همراه شوند به بهانه طنز و ایجاد فضای شادی و نشاط به انحراف واقعیت‌های دوران دفاع مقدس پرداخته و جلوه‌های معنوی دوران جنگ را به نادیده گرفته وبه نسل امروز در خصوص دفاع مقدس نشانی غلط می دهند .

در این شرایط که قداست و معنویت هشت سال جنگ تحمیلی علیه نظام اسلامی به بهانه‌های مختلف کمرنگ می‌شود وظیفه همگان است که با برجسته‌سازی فضای معنوی دوران مقدس نقش محوری ایمان به خدا، اعتقاد به شهادت و عشق به امام را در پیروزی و سربلندی ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی روشن نمایند.

وقت آن است کسانی که به هر دلیلی اصرار بر قداست زدایی از حماسه دفاع مقدس را دارند به خود آمده و فکر و ذهن خود را بازلال اسرار معنوی وامدادهای غیبی  و معارف عرفانی دوران دفاع مقدس شتشو داده و بیش از این خودرا مدیون امام راحل(ره) و شهدا و همچنین ایثارگران دفاع مقدس ننمایند.



مسعود صفی یاری ::: یکشنبه 91/7/2::: ساعت 9:43 عصر نظرات دیگران: نظر

 پس از هشت سال جنگ تحمیلی که هیچ دستاوردی برای دشمن نداشت امروز جنگی بزرگتر با میدانی پیچیده‌تر و سنگین‌تر با عنوان تهاجم فرهنگی در برابر مردم ما وجود دارد و از آنجاست که باید گفت دفاع مقدس همچنان ادامه دارد.

 

سال ها پیش هشت سال جنگ نظامی تحمیلی نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی ایران بدون کوچکترین دستاوردی برای دشمن و با دفاع شرافتمندانه همراه با عزت و سربلندی سراسر ایران اسلامی و همه مسلمانان آزاده پایان یافت و درس عبرتی برای همه آنهایی شد که در دل بیمار و ذهن معیوب خویش هوس حمله و تعرض به مهد شیران و سرزمین آزادگان ایران اسلامی را داشتند.

 

جنگ تمام شد اما غافل از آنکه جنگی  که با عزت و سربلندی برای ایران به پایان رسید علیرغم همه ابعاد و پیچیدگی و تلفات ،جنگی کوچک و جهادی اصغر بود و میدانی پیچیده تر، سهمگین تر و خسارت بارتر و جنگی بزرگتر و پردامنه تر در پیش است.

 

جنگی که نه تنها به فتح مرزهای زمینی که به فتح مرزهای فرهنگی، اخلاقی و معرفتی می‌اندیشد جنگی که در مرحله اول با خاک و سرزمین جغرافیا سر و کار ندارد که مغزها و قلب‌ها را در تیررس مستقیم خود قرار داده و سپس گام در تصرف سرزمین می‌گذارد.

 

در این جنگ از تهاجم نظامی پر سر و صدا، انفجارها، تلفات انسانی محسوس، موشک باران و بمباران‌های وحشتناک و رعب‌آور خبری نیست بلکه تهاجمی بسیار نرم و ظاهری آراسته، زیبا، جذاب آهسته و آرام و فریبنده‌ای را شاهد هستیم که حتی عده‌ای از خودی‌ها نیز منفعل شده و وجود چنین جنگی را انکار کرده و آن را با تعامل فرهنگی اشتباه می‌کنند.

 

در جنگ فرهنگی دشمن لباس دوست می‌پوشد و گرگ لباس میش، شیطان لباس مصلح و بی‌بندو باری و بی‌عفتی لباس تمدن و پیشرفت و تمامی شئونات جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از گفتار تا اخلاقش را از معماری تا معاشرت‌های اجتماعیش را از مهد کودک تا دانشگاهش را از آبدارخانه اداره تا آشپزخانه منازلش را همه و همه را تحت تاثیر آموزه‌های فرهنگ مورد نظر خویش در می‌آورد.

 

برای تهاجم فرهنگی مانع و بازدارنده‌ای وجود ندارد و هیچ سازمان و ملل و شورای امنیتی هم خود را مسئول نمی‌دانند که حداقل با صدور بیانیه‌ای معترضانه و یا بی‌خاصیت مواضع خود را اعلام کنند.

 

تهاجم فرهنگی تا اندرونی خانه‌ها و خلوت‌گاه‌های ما هم نفوذ کرده و برای آن برنامه دارد.

 

صحنه میدان او بسیار فراتر از جنگ نظامی است او تشخیص می‌دهد مردم چه باید بخورند چه باید بکنند چه چیزی را ببینند و چه چیزی را نبینند، چه چیزی را بشنوند و چه چیزی را نشنوند کجا بروند و کجا نروند چه بنویسند و چه چیزی ننویسند چه چیزی را باور کنند و چه چیزی را باور نکنند و ....

 

در جنگ فرهنگی میزان مجروحین، اسرا و تلفات بسیار سهمگین است اما نکته‌ این است که این بردگان مد و ابتذال همواره به این اسارت افتخار می‌کنند ، در این جنگ مردان غیرتشان را گم می‌کنند و زنان حیا و عفتشان را و هیچ یک هم به روی خودشان نمی‌آورند.

 

در جنگ نظامی فرمان فرمانده برای همه حجت و تخلف از آن جرمی سنگین محسوب شده و به دادگاه نظامی و مجازات‌های سنگین ختم می‌شود اما در هجوم فرهنگی علیرغم دستورات مکرر و موکد مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده عالی جبهه فرهنگی و انزارهای صریح ایشان نه تنها سنگربندی متناسبی به عمل نیامده که پس از سه دهه از انقلاب  می‌گویند ما به جنگ فرهنگی اعتقادی نداریم.

 

پس باور کنیم جنگ فرهنگی بسیار سخت تر و گسترده‌تر و پیچیده‌تر از جنگ نظامی و نفوذ و تلفات آن بسیار بیشتر از جنگ نظامی است.

 

باور کنیم در این جبهه کوتاهی شده و جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان در مصاف با دشمن تا بن دندان مسلح با کمترین آموزش و پشنوانه رها شده‌اند.

 

آری! اگر جنگی هست باید دفاعی هم باشد و اگر دفاعی برای حفظ باورهای دینی و اخلاقی هست باید از مرزهای الهی و معنوی باشد که آن هم دفاع مقدس است.

 

دفاعی که از جدال قابیل و هابیل آغاز و تا قیام مصلح کل مهدی موعود ادامه دارد بکوشیم از بازماندگان این قافله نور و شکست خوردگان جبهه فرهنگی نباشیم.



مسعود صفی یاری ::: شنبه 91/7/1::: ساعت 10:34 عصر نظرات دیگران: نظر