سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بترسید بترسید که خدا چنان پرده بر بنده گستریده که گویى او را آمرزیده . [نهج البلاغه]

 انتخاب شایسته

زمانی که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور کلید خورد  کمتر کسی پیدا می‌شد که پیش‌بینی کند شورها تا این حد در فضای سیاسی کشور نقش داشته و محافل احزاب و گروه‌های سیاسی را متوجه این انتخابات بنماید.
انتخابات ائتلاف آبادگران در مجلس هفتم و احمدی نژاد در ریاست جمهوری باعث تشدید این رویکرد در جامعه گردید. گرچه فعالیت شوراها و وضایف تعریف شده آنها سیاسی نیست ولی تبعات انتخاب افراد نقش مهمی در سالهای اخیر در تغییر فضای سیاسی کشور ایجاد کرده است.
صرف نظر از تأثیرگذاری انتخابات شوراها در برآیند ظهور و بروز جریانهای سیاسی که می‌توان از کنار آن به سادگی گذشت. شوراها نقش مهم و کلیدی در کمک به رشد و توسعه شهرها و روستاهات و یا بر عکس دارد. همه کسانی که پیشرفت امور و ساماندهی و بهسازی جریان مدیریت شهری و برطرف کردن چالشهای موجود در راه عمرتان و آبادی قم برایشنان مهم است نمی‌توانند نسبت به این انتخابات و اینکه چه کسانی به شوراها راه یابند بی تفاوت باشند در چنین بره‌هایی است که نقش خواص به خوبی ظهور و بروز پیدا می‌کند. امروز کمتر فرد آگاه و مطلعی پیدا می‌شود که منکر شود شوراها. کانون برنامه‌ریزی و ساماندهی است. بنابراین چنین کانونی نیازمند نیروهای متخصص و کارآمد مرتبط با وظایف آن است.
انتخاب افراد غیر متعهد و بدون تخصص لازم نه تنها مشکلی از مشکلات استان را بر طرف نمی‌کند بلکه برخی تصمیم گیری‌های نسنجیده و کارشناسی نشده می تواند مشکلات شهر قم را مضاعف کند. انتخاب احساسی و گم شدن در جریان بمباران‌های تبلیغی. یکی از شگردهای رایچ برای کسب آرای غیر متعارف است. همه افرادی که قصد انتاب اصلح از میان کاندیداهای موجود را دارند . بنظر می‌رسد با کمی دقت و تحقیق می‌توانند به راحتی به مقصود خود برسند. توجه به سابقه. تخصص و کارایی افراد می تواند در انتخاب افراد شایسته کمک زیادی به انتخاب کنندگان بنماید. قم هنوز با آنچه که باید باشد فاصله زیادی دارد. بکوشیم با انتخاب صحیح خود گام به جلو برداریم. کسانی که نسبت به انتخاب افراد شایسته در شوراها بی تفاوت باشند. به یقین نمی‌توانند در نقشی که خود در عقب ماندگی قم این کرده‌اند خود را ببخشند.

حمایت ائتلاف بزرگ پیروان امام و رهبری از آیه ا... مؤمن قمی

امام خمینی قدس سره الشریف مردم شهید پرور و انقلابی قم که همواره در تمام صحنه‌های انقلاب حضور فعال داشته و امام شهیدان از آنان به عنوان یاران وفادار نظام یاد نموده‌اند این روزها در آستانه آزمون دیگری قرار گرفته‌اند. آزمونی سرنوشت ساز که با مقدرات کشور و ارکان نظام ارتباط دارد. بی شک حضور موفق در این آزمون، هوشیاری و دقت بیشتری طلب می‌کند. مجلس خبرگان رهبری بنابه تصریح مقام معظم رهبری حضرت آیه ا... العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) تعیین کننده‌ترین و مهم‌ترین رکن از ارکان دین نظام است. بنابراین بایستی کسانی برای عضویت در چنین جایگاهی انتخاب شوند که از شایستگی لازم، اعم از وجاهت علمی، سیاسی، اجتماعی، تدین، پارسایی و شجاعت بر خوردار باشند. اتتلاف بزرگ پیروان امام و رهبری استان قم که متشکل از گروه‌هایی است که همواره در انتخابات‌های مختلف هم سو و هم جهت با جامعه محترم مدرسین تلاش کرده‌‌اند که سهمی هر چند اندک را در گرم کردن تنور انتخابات و حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب مردم ایفا نمایند؛ در این دوره نیز بنابر وظیفه شرعی، سیاسی و اجتماعی خود حمایت خود را از کاندیدای جامعه مدرسین حوزه علمیه حضرت آیه ا... مومن قمی ابراز داشته و با شناختی که اعضای این مجموعه از حضرت آیه ا... مومن به عنوان فقهی پارسا، درد آشنا، مردمی، با هوش شجاع و از یاران و همسنگران شهید مظلوم آیه ا... دکتر بهشتی دارد، ایشان را صالح‌ترین فرد برای عضویت در مجلس خبرگان رهبری می‌داند. ائتلاف بزرگ پیروان امام و رهبری استان قم،
مجمع طلاب و فضلای قمی، انجمن اسلامی فرهنگیان، مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری، جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف، مجمع آبادگران استان قم، انجمن اسلامی آل محمد، کانون نویسندگان فضلا و طلاب، جامعه اسلامی دانشجویان قم، جامعه اسلامی مهندسین قم، حزب مؤتلفه اسلامی، شورای مرکزی هیئت‌های مذهبی قم، کانون هماهنگی انجمن‌های اسلامی ادارات و کارخانجات



مسعود صفی یاری ::: پنج شنبه 86/7/12::: ساعت 11:40 صبح نظرات دیگران: نظر
با پایان کار شمارش آراء، اعضای شورای شهر قم که توانستند حداکثر آرا مردم را به خود اختصاص دهند، معرفی شدند.

علی نیکان قمی فرماندار قم در گفتگو با خبرنگار مهر در قم اظهار داشت: کار شمارش آرای شورای شهر قم، از اولین ساعت پایان رای گیری آغاز شد و در نهایت سید محمد آتش زر، طوبی حجازی، احمد امیر آبادی فراهانی، محمد رضا باقر پناهی، مجید اخوان، حسین اسلامی، حسن بختیاری، قاسم روانبخش و مجید فارغیان به ترتیب با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای شورای شهر قم معرفی شدند.

وی افزود: حسین وحیدنیا، احمد محمد رضایی، عباس ذاکریان، مسعود صفی یاری و محمد صادق محمدی به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.



مسعود صفی یاری ::: پنج شنبه 86/7/12::: ساعت 11:36 صبح نظرات دیگران: نظر

استان ها: معاون طرح و برنامه ریزی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: جشنواره فرهنگی و هنری بانوان قمی ظرفیت الگوسازی برای کل کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین صفیاری در گفتگو با ستاد اطلاع رسانی این جشنواره اظهار داشت: با توجه به گرایش ارزشی این جشنواره می توان از ظرفیت های بالای آن در جهت الگوسازی در سطح کشور بهره برد و استفاده کرد.

وی بر معرفی توانمندیها و قابلیت های بانوان تاکید و تصریح کرد: این ابتکار اداره ارشاد، در جهت مربتط نمودن قشر جوان و نوجوان با فعالیت های فرهنگی و هنری بانوان در جهت ارتقاء علمی، فرهنگی، هنری و ارزشی آنان می تواند بسیارمفید و موثر باشد بویژه درامور مربوط به بانوان که عرصه بکری است و این زمینه خیلی کم کار شده است.

حجت الاسلام صفیاری با اشاره به عدم حضور بخش های اینترنت و رایانه در جشنواره گفت: اگر تکنیک ها و مسائل روزهم در نمایشگاه عرضه می شد مثل بحث اینترنت و رایانه می توانست حرفی برای گفتن داشته باشد و جای خالیشان احساس می شد.

این کارشناس مسائل فرهنگی هماهنگی و مشارکت سایر دستگاه های فرهنگی استان در برگزاری جشنواره بانوان را موجب بالا رفتن سطح کیفی و کمی نمایشگاه عنوان و اظهار امیدواری کرد: در نمایشگاه های بعدی که در آینده برگزار می شود با تبلیغات بیشترشاهد برگزاری نمایشگاهی حجیم تر و گسترده تر و باکیفیت تر باشیم.



مسعود صفی یاری ::: پنج شنبه 86/7/12::: ساعت 11:35 صبح نظرات دیگران: نظر